tisdag 30 september 2008

teenagers

grrrr,
klockan står och ringer och ringer halva morgonen.
Till slut går jag fram och dunkar loss på dörren.
Då är det bråttom.
-Kom igen NU!

jodå masa sig upp kan man ju...
men viktigast av allt är ju frisyren!
det går ju aldrig i världen att gå till skolan med ej stylad frippa!

-Nu måståe du gå för att hinna med bussen! och jag menar NU!
-nja, jag kommer missa den... hör jag från en som är fläckig av wax i fejset.
-du kommer att missa? NEj, det kommer du inte! för du kan gå NU!
-jo, jag ska ju servera idag så jag måste leta reda på serveringskläder...och då kommer jag inte hinna till bussen!
-men!!!! varför tog du inte fram det igår då? Du satt ju bara framför teven och häängde?
-jamen... jag gick ju och la mig tidigt...
-jamen???? vaddå, vad är det för ursäkt? det var väl bara att göra det innan du gick och la dig tidigt? Eller så hade du gått upp när klockan började ringa!

grrrrrrr!

Inga kommentarer: