onsdag 17 september 2008

Cirkus Viktoria

Har fått en ny innebörd.

Jag som släpps lös på ett nytt jobb.

Stackars de som är i cirkustågets närhet.
Jag far fram och jag är ju ensam på mitt jobb så gissa vem jag pratar med?!
Just, mig själv!
Högt och tydligt, jag glömmer att jag kommer in i andra rum där det finns andra levande varelser.
Alltsom oftat hör jag helt plötsligt hur folk står och frågar vad jag säger?

Barnen och alla nya ansikten tror kankse att jag är schitzofren?

Beställningen idag är gjord.
mer kan jag inte säga än.

Bruttan i luren har nog inte varit med om virrigare beställare någon gång.
Hon lät inte asimponerad om jag säger så.

men jag har fått beröm idag!

De ringde nerifrån dagis och tackade för så jättegod mat!
att de var jätteglada över att jag fått jobbet! osv..
och jag som har så svårt att ta emot beröm.

-jaja, kul, kul...nej nu får ni sluta annars börjar jag gråta!
tack för att ni ringde! jag blev så glad!

och ja!
nu ligger ribban....

Inga kommentarer: