måndag 15 september 2008

keep on dreamin

tänk vad drömmar kan vara verkliga.
och irriternade!

Inatt drömde jag att Vigg ochJuliana ,4 och 5 år gamla var inne i storstaden Sala.
De skulle ta sista tåget hem, kl 22,10 och vi skulle hämta dem i Ransta.

och när vi skulle åka och hämta dem så får vi soppatorsk!

De stackars små barnen står i Ransta alldeles själva.
och för dem är det mittinatten.
jag slets sönder av dne tanken.

Vaknade och var helt slut och skakade i kroppen!

Där borde det ha tagit slut!
Jag borde ha sagt till mig själv att
" detta är en dröm! detta är något som ALDRIG skulle inträffa i verkligeheten!"

men, nej då!
jag låg och försökte hitta lösningar
jag sprang in till Ransta över ängarna, fast det blev jättedrygt för de har plogat och gödslat så det skulle inte ha funkat
Om det var vinter så tog jag sparken och sparkade mig hela vägen till Ransta.
Vi sprang in och fick låna bilen av Bengt.
o.s.v.

Emellanåt sa jag till mig själv
Lägg ner! det är en dröm!
men det gick två sekunder så såg mina staackars små småttunger stå där
med tårarna rinnande nerför kinderna i tro om att ingen brydde sig om dem att de var övergivna!

fy tusan vad drygt!

Inga kommentarer: