tisdag 16 september 2008

Skalbaggar, hästar och löss

Jag är trött på att mest umgås med barn.

Adde har jobbat 2 helger på raken därför blir det mycket barntid...

Igår letade de skalbaggar, kom med en påse fullproppad med svarta, stora haövsega skalbaggar.
De bor nu i glasbyttor på köksbordet...
De är döpta.
En heter bl a Hållis, för den kan man mest hålla i.
Det är med skräckblandad förtjusning som de pysslar om sina husdjur.
Helt plötsligt ansätts de av panikångest för att de kommer på att dcet faktiskt är ÄCKLiGA djur!
Så de skriker hysteriskt rätt utoch kastar iväg skalbaggen!
För att i nästa sekkund bli jätteoroliga för stackars Jacob (en skalbagge heter så...) ligger på golvet och kravlar på rygg.

Idag har vi varit oc hridit igen.
De skötte hästarna och ledde ut dem.

När de skulle sitta upp så åkte Viggs kalsonger UPP.
och Vigg vill att hans kalsonger ska sitta exakt rakt och jaja, han vet precis hur de ska vara.
Jag ser hans uppgjagade min och jag fixar inte det.
Falukorvsläppen åkte fram och jag visste att nu kommer det gnisslas...
Jag andades djupt och räknade till 120.
-lugn ,bara lugn Vigg, du kan snart ställa dig upp i stigbyglarna och då kan du fixa kalsongerna.
Tack och lov så lyssnade han på en gång.

Sen började de rida efter ett halvt varv så började det klia under hjälmen på Vigg...
jag andades lugnt och räknade till 280.
Läppen fram och gnället började, han blir nästan hysterisk när det kliar eller kalsongerna sitter fel.
Vi red in till mitten och kliade men inget hjälper...
Jag stoppade in handen och rev allt jag orkade.
Inget hjälpte
-Men tänk på något annat så glömmer du det sa jag sammanbitet.
men inget hjälper.
Då börjar han ropa
-Jag har fått löss! Jag har fått löss, med hysteriskt darr på rösten.

DÅ sa jag till Adde
-Adde, kan vi byta barn, jag pallar inte detta!

Inga kommentarer: