torsdag 25 september 2008

gråt och tandagnisslan

idag började jag gråta på mitt nya jobb.

Det är en människa där som är helt låst i sitt sätt att tänka.

Jag försköer förklara vad jag säger men man når inte fram till männskan.

det har pågått inte varje dag men säkerligen varann oc hdå fler gånger på dag.
Igår var männskan dessutom inte så trevlig mot ett barn....
lite för ironisk, lite för elak skulle jag vilja kalla det.
och la fram det på ett sånt sett så barnet inte skulle veta om det var jag eller männskan som menade det hon sa.
Jag fick en tråkig känsla i magen och har tänkt på det fler gågner.

Idag fortsatte männskan.
Mina idéer är sågade innan männskan ens lyssnat klart.
Männskan tycker att sen jag började där får inte barnen äta sig mätta.
och det jag försöker motverka är att vi inte kan kasta så mycket mat som kastat varje dag!
så nånstans stämmer det inte!

Idag blev männskan otrevlig både mot mig och sen drog männskan in ett barn i hela historien framför alla andra barn.

så jag började störtgråta och gick därifrån!
och sa att jag vill inte vara där.

Männskankom efter mig och fortsatte tjafsa!

jag sa bara att vi måste nog ha någon annan med oss när vi pratar för jag kan itne få männskan att förstå vad jag menar.

sen sa jag att jag vilel tillbaka till SJ där vi stöttar varann och tycker om varann på jobbet!

Rektorn var där idag så när jag lugnt försökte förklara för honom lite objektivt så kunde jag natruligtvis inte hålla mig
Då störtade tårarna fram igen!

så nu har vi något att reda upp på mitt nya jobb!
fy fan!

4 kommentarer:

LoWa sa...

Åååhhhh nej vad tråkigt... Trösta dig med att såna "enkelspåriga" människor finns på varje jobb. Utom på SJ? ;-) Vi har en på mitt jobb. Utan att säga för mycket så mår ingen bra av den personen... Urjobbigt... Du: Stå på dig!!!!

Anonym sa...

ÅÅÅ så trist hoppas det ordnar upp sig *kramar om*

Olle sa...

Fy va trist!! :(
Inge trevligt alls med såna människor... Om du trivs för övrigt där så gör allt du kan för att få männskan att fatta att den är dum i huvet!
Jag håller på dig kompis!!!

*kramas*

Anonym sa...

Puss o Kram! Hoppas det blev bra!

Bjarne