fredag 19 september 2008

stress, snurr

Vi bestämde oss för att ta bilen till någon förort eller Uppsala och ta tåg eller tunnelbana in i Stockholm.
Jag vill inte köra mitt i smeten!

MEn ta mej tusan inte hittade vi nånstans att parkera och tiden tickcade på och innan jag visste ordet av så var i mitt inne i Stockholms city med vår pyttelillabil och mig bakom ratten!

Vi hade ingen aning om var China låg och visste ännu mindre var man kunde parkera!

Upplevelsen var ingen jag vill vara med om igen!
Taxibilar som skulle fram och människor överallt som inte visste sitt bästa; stanna hemma! Bönderna är i stan!
Bussar och bilar åkte överallt, linjerna ändras, helt plötsligt ska man kankse åka nånannanstans än vad somtidigare var tänkt.
Polisbilar med sirener och blåljus ville fram mitt i alltihop!
OCh jag svettades och hyperventilerade!
Adde satt i telefonen med Emma som försökte ledsaga oss fram via telefon.
Vi såg skyltar med Pskyltar men fattade inte hur vi skulle ta oss dit...
jag var gråtfärdig!
SÅ plötsligt!
Fanns en nerfart med ett stort P på!
och jag HATAR att köra i parkeringshus!
men jag gjorde det!

Sen visade det sig att vi stod ca 5-10 min från China!
vi sprang för jag var så kissnödig så jag såg ubåtar!
IN påChina ner till toan!
Halva Stockholms kvinnliga population var jag också kissnödiga!
YES!!!!
Jag gav upp när det kom ut en tjej som rynkade ihop näsan till ett mega russin! DÄr hon kom ifrån luktade det inte jordgubbstårta!

Jag gick uppi gen och hoppades på fler tjottor.
Adde var i mitt släptåg
Då sitter Anna från Sj i Västerås där som om hon inte har annat att göra.
Jag stolpade fram till henne och snackade om kissnödighet.
Adde såg skeptisk ut och jag drog vidare, på jakt efter toa!
Adde hitttade en tom herrtoa.
Han tyckte att jag skulle gå in där efter honom,
Jag vågade inte!
Sprang vidare och hittade en utan kö! (det stod visserligen att den var ur funktion, men den funkade!!)
Gick tillbaka till Anna och pratade lite.
DÅ sägar Adde; jaha, kände du henne? jag trodde det gone some propps hos dig, så stressad och kissnödig så du börjar prata med främligar.
HEHheh

Sen började föreställningen.
Vi sätter oss på våra platser och Adde säger
-Tror du att om det kommer en kines hit, Tror du att han känner sig som hemma då?
Att det känns som lilla Kina här?

Precis i slutet av första akten kommer jag på!?
Kantarellerna!!! som Johannes skulle få
De var borta?
jag hade lagt en påse i min väska!
jag letade runt oss, inga svampar!
Kan jag ha glömt påsen på toaN?
Ut från föreställningen, in på toa, inga svampar!
fan!
Går fram till baren där de ärtiga bartendrarna står.
-ursäkta! har ni fått in en påse.... kan jag säga en påse med svamp? jag börjar flina...
-en påse? Nej, det tror jag inte:
-nehej,.... det är påse med svamp. jag fnittrade lite, Det här har du antagligen inte varit med om förut...
-SVAMP? vaddå för svamp? sa han och såg ut som om nån skämtade med honom
-trattkantareller.
-nej,men guuu vad gott!
- det är en present...synd!

Sen skrattade jag gott!
Vi sprang till parkeringshuset, kan vi ha lagt ur påsen i bilen?
BIlen? var fan hade vi parkerat den?
Parkeringshuset var ju större än Sala...
Vi sprang som små myror i gångar och i tomma lokaler några få bilar utspridda.
men tillslut med lite hjälp stod den lilla bilen där!
Japp, och där låg påsen med kantareller
när vi hittat den skulle vi ut från parkeringshuset var det stängt nästan överallt....
Till slut kom vi upp!
Menvar var vi dådå?
på andra sidan Stockholm kändes det som!
Vi stannade och fick lov att fråga efter vägen.
De hade flyttat på Chinateatern!
Ja, jag tror vi kom upp i annan stad!

Till slut låg den där, China teatern och vi kunde krypa in, smyga efter raderna...

Slutet gott och allting gott!
Johannes blev uppriktigt glad för svampen och Adde fick McDonalds oc hjag körde ut ur Stockholm som om jag inte gjort annat!
Hittade rätt på första försöket!

Jag blir alldeles slut av Stockholm!
och tackar Gud för att jag slipper bo där!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pust...jag märkte att jag höll andan när jag kommit halvvägs i ditt inlägg!! Vilken kväll...
Kram

Anonym sa...

WOOOOWWWWW VICKIE PICKIE..vilken dag... nästa gång så får du låna min GPS ;) den tar jag mig fram i storstan.. :)hihihi puss o kram...

Anonym sa...

Hittade du svamparna? :p