torsdag 18 september 2008

naglar

Nu kan jag lika gärna börja spela gitarr.

Jag jobbar i kök, alltså är jag blöt om händerna mest hela tiden, jag tvättar händerna så jag har blivit alldeles narig.

Allt detta innebär att mina naglar bara trasas sönder och snart ser mian fingertoppar ut som motorcykelhjälmar med visiret nerdraget.
Visiret är då mina vackra naglar.

Jag har alltid velat lära mig spela gitarr.
Jag har ju all chans i världen att få lära mig, min morbror kallas även för Bosse Bellman och åker omkring och plinkar på guran.
Mamma kan spela gitarr, hennes man är musiklärare.
Adde är gitarrist.
m.m.


Jag började på gitarrkurs förut.
Visst det gjorde ont i fingertopparna och jag fick kramp men det var det värt.
Men så började mina naglar växa...
och jag vill hellre ha långa, vackra naglar än att kunna spela gitarr som alla andra kan iallfall.
så jag slutade!
Gitarr läraren tyckte att det gick bra för mig och ville veta varför.
-mina naglar har börjat växa och jag vill inte klippa dem! sa jag ärligt

han skakade på huvudet.

jag har alltid velat ha snygga naglar.
men jag har korta, ojämna och en svart rand under!

Nu är jag ren under men jag kan nog glömma att de kommer växa något mer.

Så tjejer!
Nu kan vi starta ett tjejband!
jag på gitarr!

3 kommentarer:

Miralin sa...

Åh får jag spela trummor?!?!
(ska bara lära mig först)

Vickiehickietorian sa...

det är bara attt sätta igång! du behöver inte fundera på naglar eller något sånt då! snygga armar får du oxå!

Anonym sa...

ÄNTLIGEN!!!!!
Skicka micken, när har vi första giget? Tänk vad coolt. OCh du kan headbanga med allt hår också.
POK