tisdag 23 september 2008

180

Vigg har blivit inskriven i vården som vem som helst liksom..

Han hör till skolhälsovården inte BVC längre.

Vi var där idag och mätte, vägde och hörde på hörseln och tittade på synen.

Han hade växt 3,5 cm på 5 mån.
så bliev lite paff.
Jamen pappa är lång så han har å brås på sa jag.
Då tittade hon i papprena och sa
-ja, du... den här killen kommer att bli 180.
-jaha? sa jag och kåände mig rätt undrande...
-jo, man dubblar längden de har när de är 2 år och då får man fram hur långa de ska bli.
-jaha sa jag

ringde och berättade för min 190 cm man om att sonen kommer bli en kortis
-jaha sa han.
När jag gick i skolan berättade skolsystern och skollä'karen att jag skulle bli 174 cm när jag var färdigväxt.

Är det Adde som är undantaget som gör regeln eller kan man inte säga hur lång nån blir förrän de är där?

1 kommentar:

Anonym sa...

kolla Johannes som bara sku bli 164