onsdag 17 september 2008

lite dålig

när man inte är helt ok.
Bihålorna fylls och nysningarna avlöser varann, då är man inte så jävla go å tas med alla gånger.

Adde försöker så han nästan slår knut på sig känns det som ibland.
Han är väl för gullig!
hehehe.
Han vill gärna ligga steget före.
städa innan jag ser att det är ostädat, fixa kaffe innan jag vaknat.
Han är fantastisk, jag vet!
men
Ibland kan det kännas som om han gör sig till, åmar och kråmar.
Eller jag får för mig att det inte känns ärligt.
måste jag gå omkring och vara ett surt arsle innan nån ska hjälpa till av egen maskin?

Igår kväll när vi skulle gå och lägga oss efter omslagsjobb och beställnigkatalogsbläddring och hårtvätt, jag var trött sur och hade huvudvärk.
sen frös jag och var tjock och blek...
You name och jag hade allt oc hvar allt som inte var positivt...

Det hade kliat som bara den till och från på min rygg under kvällen så jag säger
-Hmm, det har kliat på min rygg...
Hinner inte längre...
Adde har kastat sig upp i trappan och river för glatta livet....
-sluta! jag tror jag har något där! kan du kolla! Jag håller ju på att ramla.
-oj, jag trodde att du ville att jag skulle klia.
-ja, f-låt kan du kolla?
-javisst sa han och ryckte upp min tröja.
och där det kliat som fan.
Där har en äcklig liten fästingjävel sugit sig fast!

Tänk vilken tur att jag har min man, min räddare och prins!
Han tog bort den!
han räddade mig från borelia och hjärnhinneinflammationer!
tack Adde!

Inga kommentarer: