fredag 12 september 2008

revy

Jag är ingen revydiggare.

Pilla och jag hade eldat upp förväntnigarna på hög nivå.

Cider på tåget och vin till sminkningen.
Tunnelbana hit och dit och fler folk än i hela Sala som sprang fram och tillbaka.

Till sist hamnade vi på Cirkus.
Massor med folk.

Ridån gick upp och där stod de, trio med bumba...
Uggla, Rheborg och Ulvesson.

och det var inte många av sketcherna som var kul
inte ens hälften.
Det kändes som om det inte var färdigskrivet.
äh, det duger vi kör det här...
Fler gånger satt jag som ett fån när de gick ut från scenen och sketchen var slut, och jag fattade inte ett jota av skämtet.

Sne var det mycket grova ord.
som om de trodde att det räcker för att något ska bli kul..

sen somnade jag!
Det är sant!
Det måste vara det sämsta betyget man kan få.
Publiken somnar på en fartfylld rolig revy!
Jaja, en cider och ett glas vin är som sömnmedicin för mig.

MEN, dansarna!
De var helt fantastiska!
Det var ett par som dansade några nummer.
De var sjuka! helt otroligt duktiga, kändes mer som cirkus än revyn som gick på cirkus.

De ska ha all kredit!

och det var ruskigt trevligt att komma iväg, bara Pilla och jag!

Inga kommentarer: