måndag 22 september 2008

Fårchock

Min morgon, lite speciell.

Jag hoppade in i bilen för att skjutsa Jacob och Josse till tåget.
När jag kommer tillbaka så står det en skock med får precis hemma på gården.
Vi stirrade på varann.
Ingen av oss trodde nog sina ögon...

Sen tog till flykten....ut på åkern upp mot stora vägen.
Hjälp!
Jag sprang in med andan i halsen och möts av Adde som stod i telefonen med fårägaren.

Vigg och Juliana blev eld och lågor.

Så snabbt har de aldrig fått på sig kläder och kommit ut.
Jag höll barnen i huvorna och hunden i kopplet.
Vad fan gör jag om de kommer närmare vägen?
Men så kommer fårägaren på bredställ och tog över.

Samtidigt hittar vi en död padda i vår tomma sandlåda.
Vigg skulle ta en pinne och kasta bort den.
Då rör sig den döda paddan.
De blev skitlyckliga!
Tar upp den halvdöda paddan.

Springer omkring och vill veta var de ska göra av den..
Spring till bäcken!
De sprang på lätta fötter och la den stackars paddan bredvid.
Då hoppade den snabbt ner i bäcken och försvann.

sen blev klockan 8!
vad gjorde ni före 8?

1 kommentar:

Cissibitar sa...

Vi har ju diskuterat en blogg några gånger... Gå in på den nu!