tisdag 9 september 2008

snyggo

kommer till doktorn,en liten tös som såg ut att vara min dotter.

En hundradels sekund tar det för tanken att fara genom huvvet.
"Vaddå? ska jag träffa bara henne? var är hennes lärare då?!"
skäms och läser på skylten; Underläkare!

ok, lets go!
heal me! tänker jag och förklarar min sjuka kropp.

Är det något jag inte gillar så är det att vara naken inför andra människor, Gillart INTE!
men här var jag nog rätt säker på att jag åtminstone skulle vara tvungen att sitta topless och bli betittaD. Jag hade förberett mig inför det och peppat mig att läkare har sett så mycket tuttar i sina dagar så de kommer nog inte börja kräkas bara för att jag tar av mig BH´n.

Så kom det;
-Då kan du klä av dig på överkroppen.
sen sitter hon där och tittar på mig medan jag kl'är av mig.
så jag kände mig som om vi stod i ett privat show room.
väntade bara på att hon skulle börja klappa händeran och ropa
-visa pattarna! visa pattarna!
hon lät bli!
tack å lov!
Hon klämmer och känner och lýssnar och är hela tiden i närkontakt med mina bröst

Jag tycker det är jobbigt!
vill helst nypa lite tuttvårtan så den blir lite snyggare men det går ju inte hon tittar hela tiden...
jag får lägga mig ner för ännu mer kläm och känn.
försöker spänna bröstmusklerna så inte tuttarna rinner ut i armhålorna.
lyckas så där.....

Till slut säger hon till mig, den fagra toplessmadamen.
-så där jag nu kan du ta på dig igen.

försöker resa mig upp så smidigt som möjligt utan att ala traktordäcken ska komma fram.
När jag sen går fram där med titsen i vädret så går jag ju mot en spegel.
Då ser jag till min stora förtvivlan

Jag är topless ,spritt näck på överkroppen utom...
runt halsen har jag SJ´s ascoola illröda scarves!

Alltså jag visste inte om jag skulle börja gråta eller skratta.
fy fan så jag såg ut!

Sen har jag fått medicin mot lungsäcksinflammation.
och får jag mer ont när jag andas måste jag höra av mig
för det kan eventuellt vara en propp i lungan!

jaha?
vad är det då?
vad gör man åt det då?

9 kommentarer:

Miralin sa...

Lungsäcksinflammation, det lät otrevligt. Hoppas att medicinen hjälper så du blir bra.
Jag hade känt på precis samma sätt när det gäller att ta av mig. Usch och fy.

LoWa sa...

Oj...lungsäcksinflammation... Hoppas medecinen biter fort så du repar dig. Har du ont nu oxå alltså? Vad gäller propp i lungan så var det ju det jag fick. I båda.

Vickiehickietorian sa...

Tack! och jag hopps verkligen att det går över snabbt!

lowa; vaddå? lever du?
berääta

Anonym sa...

Oj ta hand om dig nu så du blir frisk Kram

LoWa sa...

Trodde jag drog upp det då vi snackade om Waran.Here we go:Fick propp i lungorna av p-piller för 8 år sedan. Det visade sig att jag har en "kougulationsdefekt" i blodet. Ärftligt. Lilldottern har det oxå. Och min mor visade det sig. Blodet klumpar sig lite för lätt helt enkelt. Och att då äta p-piller o annat bjäfs är inte bra. Hade jag varit rökare hade jag dött för lungorna hade inte klarat chocken.Nu märker jag inte av det annat än att jag måste ta Waran resten av livet vilket innebär vissa restriktioner + blodprov några ggr i månaden. I övrigt lever jag och frodas! =)
Och jag hoppas det är lungsäcksinflammation du har så är det säkert snabbt åtgärdat. Blir du sjukskriven? Tänkte på nya jobbet. Typiskt i så fall.

LoWa sa...

Förresten: Tog de blodprov? För det gjorde de på mig och då ser man i blodet om det är en propp nånstans för då utsöndras ett visst enzym i blodet. Så fiffigt va? ;-)

Anonym sa...

Oj det där låter läskigt. Hoppas det är något som går över fort!

Fick du inte mitt mejl i dag heller?


Pok/C

Anonym sa...

Lowa: wow, är det 8 år sedan jag hälsa på dig på sjukan...fan var tiden har gått...
Vart sjutton tar tiden vägen????

Olle sa...

Hade vart en trevlig bildbakgrund här på bloggen tycker jag...men vem är jag att tycka såna saker? haha :P
Hoppas det inte är alltför allvarligt med lungan!! Krya på dig!!