torsdag 25 september 2008

Sala Torg

Idag har vi fått galleria till Sala. igen

första gången 1990, tror vi...
det gick inte!
det floppade åt skogen!

portalen, kandelabern, krokanten?
vad sjutton var det den kallades?
jaja, tar gärna emot namnet på gallerian vi hade i sala där bergmästaren ligger nu.

18 år senare görs nu ett nytt försök,
WOW!

jag har int3 varit där.
Adde var där med småttungarna.
jag frågade om de varit in i alla affärerna.
-nej, det var vi inte.
-vilka var ni in i då? frågade jag
-kappahl, intersport och euroshopper eller vad den nu hette sa Adde
-jaha, fnissade lite inombords åt att Adde varit in på Kappahl! Vad är Euroshopper för affär då frågade jag
-ehm ja, äh, det var en sån där affär som jag kommer springa in i och köpa namnsdagspresenter i. sa Adde.

Snacka om att de kommer få vänta på att Adde kommer handla där!
mig veterligen har han aldrig kommit ihåg en namnsdag! än mindre köpt en namnsdagspresent.

1 kommentar:

LoWa sa...

Denhär är liksom "på riktigt". Det andra var ju bara dravell. Och eurostore var det enda som jag inte gillade i nya Gallerian. Tänk ÖB korsat med Karlsson typ.