tisdag 23 september 2008

partaja.nu

I lördags var vi på Rockland efter seansen och en 3 rätters god middag gjord av mästerkocken Tobbe!
Tack tobbe!

Partaja var festfixare och Det var Lisa Lundin på stand up, Vilda hjärtan, Linda Engström och Seven day som underhöll de partajande!

Lisa Lundin fick en mycket tuff uppgift!
Kl 22,15 gick hon på.
Då hade folket insupit en mängd alkohol och var ytterst mingel och svammelsugna.
Det var väldigt få som hade kunskapen att knipa igen och lyssna på någon annan.

Lisa kämpade och körde mot dem som lyssnade.
men jag kan förstå att hon frågade om hon hördes.
Jag tycker hon är duktig och rolig!
Så kämpa på!
och förmodligen så har hon lärt sig att det är ingen idé att standuppa för fulla salabor vid 22 tiden.
Standupen skulle nog ha börjat lite tidigare innan de partajande visade att de var äkta salabor!

Sen klev vilda hjärtan upp på scenen.
De var nog lite oroade efter hur de sett Lisa kämpa.
MEn de klev ut på scenen och blev mottagna av de partajandes jubel!
Det var nog en av deras bättre spelningar!

Jag var ju väldigt nyfiken på Linda och Seven Days.
Linda har jag hört på hennes myspace och hört henne spela och sjunga själv och det jag hört då har varit mycket bra!

Linda, Patrik Linkan Lindquist, Fredrik Pettersson, Micke Byström och Mattias Johansson!
Först och främst så har ju Linda en röst som jag är grön av avund på!
Sen spelade de så det sjöng i takplåten!
Det lät för jävla bra helt enkelt!

De kommer nog få många fler spelningar skulle jag tro!

Sen vill jag fråga salaborna.

Måste man gå på Hotellet jämt?
Det var synd om er som drog!
ni missade verkligen Linda och Seven days!

2 kommentarer:

Olle sa...

Hotellet suger...Rockland regerar!!!
Linda var grym!! Och det var din karl och hans gäng oxå!!

Anonym sa...

Näe, man måste inte gå dit jämt,ganska sällan faktiskt...men är de 30+ så är de oftast väldigt skoj.De var ju kanon att få hinna med både Rockland o hotellet. De blev inte riktigt samma drag på partaja som förra gången, men trevligt ändå. kram Pilla