måndag 29 september 2008

föräldramöte

mitt första föräldramöte var för 14 år sen, tror jag?

jag kom försent och tyckte att det söööög.
Dörrarna in till salarna sitter ju alltid längst fram så att alla verkligen ska se vem det är som kommer försent.

Det kändes så iallafall...

Jag tittade mig inte omkring utan försökte vara osynlig och halvkröp ner till sista raden.
DÄr fanns det plats längst bak ner mot fönstren.

Jag satte mig och pustade ut.
Pjuuu, jag hade inte fått så mycket uppmärksamhet.

Då först vågade jag titta mig omkring kolla om det var någon jag kände igen.
Vände tillbaka blicken mot läraren som stod längst fram i katedern.
Får se hur läraren stirrar vansinnigt på MIG!
Ser hur han kastar sig runt katedern och kommer flygande...
mot MIG!
jag tror ju självklart att det har slagit runt hos honom.
Hela klassrummet är knäpptyst och ALLA tittar på mig och läraren.
Han når sitt mål, MIG.
Slänger armarna runt varsin av mina axlar och slår mig i huvudet.

Jag kan itne röra mig, jag vet inte hur jag ska reagera.
Jag tror att jag fick hjärtstillestånd.
Alla gapar.
och då får läraren ur sig
-Du, det brinner i ditt hår! Du satte dig framför ljuset.

Där fick jag för att jag ville ha så lite uppmärksamhet som möjligt!

Han kommer fortfarande fram till migoch frågar hur det står till med frisyren

1 kommentar:

Olle sa...

Låter som nåt som bara en Vickie kan lyckas med... :)