tisdag 9 september 2008

häst är bäst

Idag har vi varit iväg med småttungarna på ridlektion!

jag var lite skeptisk, de har inga ponnys!
mina små små gryn med de stora farliga hästarna...
men jag försod hennes synsätt.
Ponnyer är ju rätt envisa och vrånga.
Hästar mycker mer lätthanterliga.

VI kom dit och gick in i stallet välkomnades av Jenny ridläraren.
hon stegade fram till en box där stod en hyfsat stro brun häst vid namn Athena.
.-jaha, den här hästen ska du rida sa hon och satte en ryktborste i handen på VIgg.
- jaha sa han och strålade med hela fejjan
- det är bara att sätta igång och borsta av henne så ska vi gå och titta vilken häst Juliana ska ha sa hon och gick.

jag stod.
och stod.
Herreminje! kan jag lämna VIgg ensam med den asstörsta häst som finns i världshistorien med borsten i högsta hugg.
Den lilla lilla figuren gick sturskt fram och klappade hästen och började borsta.
-jag kommer snart tillbaka sa jag och sprang efter Juliana. Eller ska du följa med och titta på Juliana s häst?
Hoppas!!!!

Juliana fick en ännu större häst.
och en borste i sin lilla näve.
Juliana har aldirg vågat klappa en häst tidigare.
Hon har velat med tappat modet precis när vi kommit fram.
Jag tänkte att nu får jag nog backa upp.
men hon gick helt resulot fram och kvittrade med hästen och borstade.

Sen skulle de gå till paddocken.
Det var fullt naturligt att barnen gick ut själva med sina hästar.
De såg ju helt vansinnigt ut.
Barnen kunde i princip gå raklånga under magen på dem, gick med tyglarna i handen och styrde dem utan problem till paddocken.

Sen red de, lärde sig göra halt, styrde slalombana och
de travade!!

jag är så imponerad så det är inte klokt!

åsså
är inte mamma hemma när jag ska ringa oc hskryta!!!

Inga kommentarer: