fredag 20 juli 2007

igår kväll

Vi satt med Micke och Frida igår kväll och pratade om Fredrik och hans liv och hans dödsolycka.
Det var tungt, otroligt tungt fast det känns rätt skönt nu efter.
Jag vet hur allt gick till och det gör att jag inte behöver fundera på vad som är rykten och bara snack.
Jag vet Mickes tankar.

Det var så jobbigt men så får min kära make ur sig
-det är så hemskt. Allt annat får så lite betydelse. Ens egna bekymmer och problem blir så bagatellartade.
-ja verkligen! svarade vi alla
-ja som om nån går och bekymrar sig över sin flint... får han ur sig som ett exempel... det betyder inget nu
Då går det ju inte att hålla sig för skratt.

Tur att alla skrattade för jag kunde verkligen inte hålla mig.

Men på något vis kändes det rätt så befriande
men jag hade svårt att sluta skratta så det blev lite drygt iallafall.

Inga kommentarer: