måndag 9 juli 2007

Jag vill duga som jag är

Det finns en i min omgivning som inte gillar mig.

En som visar sitt ogillande hela tiden!

Som demonstrativt går ifrån när jag pratar.
Som överröstar mig när jag ska säga något.
Som inte kan titta på mig för att jag är så störande.
Som gärna ger en dräpande kommentar som helst ska visa att jag är lite dumförklarad.
Klart jag blir ledsen.

Sen blir jag förbannad!

Sen blir jag stolt över mig själv. Det finns naturligtvis sidor hos den person som jag inte har så stor förståelse för, men som jag anser vara en del av dennes personlighet.

Som är en liten extra piff, lite glitter för just den personens personlighet!
Hade inte den de egenskaper så skulle ju inte den vara den liksom



Visst är jag dryg, skitdryyyg babblig och pratig, skrattig och hafsig.
Jag tycker ju att det är kul att ha kul och jag vill att andra ska få ha kul och få skratta. Jag bjussar gärna på att jag är ett pucko!
Jag mår bra av att se människor glada.
Jag mår bra av glädje och skratt

Livet är ju så seriöst och allvarligt mestadels av dygnet då kan man väl passa på att ha kul när vi träffas alltså människa och människa när det inte är av den allvarliga arten möte man möts i.
Låt det spåra ur bara lattja ett tag.
Men visst jag kan ju vara allvarlig och seriös ibland. Naturligtvis.
Men det är ju kul att skratta!

Jag tänker inte försöka ändra på mig för det skadar ingen. Skadar det någon skulle jag aldrig fortsätta. Nu är det bara en del som stör sig och tycker jag är en idiot!

Men jag ber; tyck om mig för den idiot jag är! Jag är ju sån! Jag vill inget illa! Det borde du veta du har ju känt mig så länge.

Annars måste vi nog sluta träffas, jag blir så ledsen och deppig efter ett möte med dig. Känner mig totalt dumförklarad och som den största idioten i världen. Jag orkar inte lägga energi på att bli ledsen över det! Det tär så.

Jag förstår inte hur du orkar lägga ner så mycket energi på att tycka att jag är såååå dryyyyg och att visa det för vår omgivning.

Jag tycker ju om dig och vill att du ska vara glad och stolt över mig som jag är över dig!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Problemet ligger inte hos dig utan hos den personen skönt du insett det. Vi vill inte ha dig på nått annant sätt en som du är :) Kramar

Anonym sa...

Stavar ju som en annan kratta :(

Anonym sa...

Personer som beh�ver bete sig p� s�nt s�tt �r f�rmodligen bara avundsjuka och os�kra eftersom de sj�lva oftst inte kan bjuda n�got som helst p� sig sj�lva! Skit i den, alla vi andra gillar dig precis som du �r! Kram kram

Anonym sa...

....och föresten, vem är pissråttan? ;)

Wirre sa...

Haha, fy fasiken, det var som att läsa ett inlägg om mitt liv! =) Har det exakt likadant. Menar man kan ju inte gå runt och deppa och vara allvarlig hela jäkla livet! Därför skojar man till det lite. Som sagt, jag brukar själv kallas av polarna att jag är en levande comicstrip! Jag bjuder på att jag är dum och blond! Inge ljuug! Förstår dig in i minsta detalj!

Du är skönast ska du veta Vickie!!

Kram kram!

Anonym sa...

Jag gillar dig för det pucko du är ju! Jag är ju själv ett. Jag kan inte annat än hålla med, varför, VARFÖR ska man inte INTE vara dryg! Men har så mycket roligare. Stackars människa som inte verkar förstå det. Fortsätt babbla! Vi borde egentligen starta en klubb, för att bra-dryga människor därute! Du, jag och Sara kan vara grundpelarna, du får vara ledaren! KRAM

Anonym sa...

Jag gillar dig iaf.../Brassen i määäärsta!