onsdag 4 juli 2007

Sång

Jag skulle vilja kunna sjunga!
Jag älskar att sjunga!
Det låter för taskigt när jag sjunger.
När jag pratar låter jag som Birgit Nilsson.
Som den värsta operadivan!
Det är inte kul!

Ibland tror jag att det låter bra när jag sjunger. Vissa låtar är som gjorda för mig.
Tycker jag i mitt huvud.

Satt i värsta bilkön häromdagen. De asfalterade om hela tärnarakan.
Jag satt och blev rastlös som en hundvalp...(skäller jag på dig)
Lyssnade på favoritskivan och sjöng med allt vad jag orkade.
Kom på att jag kan ju spela in på min mobil.
Sagt och gjort
Favvolåtarna på! Kim nånting med låten "Stop" bl a.
Låg volym på stereon och jag sjöng allt vad jag var värd!
Tur att vi inte köade i fil!!
Jag satt och tryckte lite under ratten ifall nån skulle se...
Så lyssnade jag av...
Det lät inte som i mitt huvud!
Fy för den lede!
Jag försöker nuförtiden akta mig för att brista ut i sång när andra är i närheten!
Jag skulle tro att deras öron skrumpnar och dör när de får höra min röst!
Jag pratar som Birgit Nilsson men jag har inte hennes sångröst!
Tidigare har jag varit glad över att jag bara pratat som henne men nu tänk om jag kunde sjunga något ialla fall.
Hellre opera än inget...

P.S när jag tog i som mest, vrålade på ordentligt ringde telefonen och jag höll på dö...
Det var Erik! Hjälp tänk om han hört mig!
Jag vågade nästan inte svara...
men jag gjorde det... Han nämnde inget!
Pjuuu, han kan vara en sån retsticka... D.S

Inga kommentarer: