torsdag 12 juli 2007

kossor


Jag vill ha en kossa...
(... häst och hund oxå. Jag kan tänka mig en liten kanin mä!)


Jag letade efter en ko till salu för ca 1-2 år sen.

Det är assvårt att hitta en ko som behöver nytt hem.

Inte EN annons på blocket eller tradera.

Jag har ju aldrig funderat på sånt tidigare så jag kontaktade en bondunge (Lill Lotta hahaha)hennes fader har en bondgård.

Först och främst fick jag veta att en ko ger ca 25 l mjölk/dag.

Sen kostar en ko ca 12000kr.


OK, jag kanske skulle kunna hosta upp 12000kr men hur i hela friden skulle vi kunna göra av med 25l mjölk om dagen???


Vi har 10 höns hemma = ca 10 ägg om dagen men det är ju inte hysteriskt bråttom att bli av med de kan ju ligga i kylen ett tag och lite längre om man vänder på dem.

Sedan är det så lätt att sälja ägg, kartonger sparar folk så gärna åt oss. Men det känns bökigt att få i mjölken i tetror som sedan ska stängas på något vis.

Men 25 l mjölk? Vilka pannkakor som skulle serveras dagligen i Fastbo...
Där tappade jag tron på att vi skulle kunna skaffa oss en liten koa.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA, Det kommer jag ihåg. Du kanske kan sälja mjölk på jobbet? Eller äta pannkaka varje dag? Ge till kissekatterna och eller mixa milkshakes! KRAM