onsdag 4 juli 2007

Läromästare

Nu går Jeppa och över med mig.
Han börjar bli lite varm i kläderna så att säga.
Jag har inget att göra...
Du duddelidu tjoho!
Det funkar bra! Jeppa och jag.
Det har alltif funkat bra nej, inte alltid!
När han hade matteläxor...det går inte att tänka tillbaka på... HUga! jag är ingen hävert på matte och det är svårt att förklara och förklara och förklara till slut kan jag inte själv heller, jag har glömt vad det var vi gjorde...
Då blir jag frustrerad. Mycket
Han fick hjälp med matteläxorna på skolan för att jag intet fixade det ämnet...
Till och med att övningsköra har funkat super bra!

Men Jacob, där kommer det inte att gå bra med övningskörningen...
Han som tycker att han redan kan allt!
Ojoj. det blir inte skoj den dagen.
Han är mer som sin pappa. Ja kommer ihåg en gång när jag övningskörde med honom.
VI kom till en korsning med mycket trafik. Jag vågade inte köra ut.
Jag såg kön växa bakom mig.
Jag fick lite panik!Jag bad honom att han skulle köra ut därifrån. Vågade inte köra.
Nej, han vägrade! Jag skulle lära mig! Från början!
Jag började nästan gråta och tyckte att det var pest.
Kön växte.
Han började peppa järnet att: nu kan du köra ut! NU kunde du kört ut...
Till slut blev han så arg att han vred av växelspaken...

Jacob kommer bli arg för att han inte kommer kunna köra ut och skita idet för han tycker att de är hjärndöa som åker där just nu för att stoppa upp honom. och så kommer han att köra, slita växelspaken ur min hand...

Inga kommentarer: