tisdag 31 juli 2007

Cirkus


Imorgon ska jag och småttungarna gå på Cirkus!
Sist jag var på cirkus var i Bollnäs för ca, 20 år sen...

Kvällen innan var det dans på hambologen som ligger mellan Bollnäs och Kilafors på landet. (hehe det var faktiskt mycket folk där ibland.)

Jaja, jag fick tjata på min lillasyster och hennes kompis att de skulle följa med mig dit.

Jag höll på att få lappsjuka där borta allra helst när jag hörde att det var fest i närheten.

Plus att det hördes så bra, för där borta på vischan så åkte de omkring i bilar som hade såna där tutor som tutade hela melodier...
Väl där var det sån där riktig logdans!
Som man ser på tv.

Vi gick omkring och kände inte en kotte.
De, infödingarna glodde på oss som de aldrig sett folk förut.
Så helt plötsligt kom det fram en kille och bjöd upp mig.
Äntligen! Jag fick dansa och uppmärksamhet!

Det närmade sig slutet och killen (mike? kommer inte riktigt ihåg) ville att vi skulle träffas igen.
Men jag var inte så jätteintesserad men det var ju kul ändå.
Han var inte heller hälsingebo.

Han jobbade som alltiallo på en cirkus.
Det sista han gjorde innan han blev bortdragen från mig var att trycka en lapp i min hand och sa -Vi ses imorgon!

jag tittade på lappen där stod det:

" kom till cirkusen som är i Bollnäs i morgon" sen var det en lapp till, "inträdeför Mikes(?) tre tjejer"
Dagen efter hade jag lite tråkigt igen...
Lappsjukan slog till igen.

Tjat på syster yster...
Hon och hennes kompis skulle väl hänga med då...
På Cirkusen blev vi uppvisade till de bästa platserna.
Såg inte till honom.
Men så kom han in i manegen.
Det var han som var cirkusen! Han kastade knivar, dressarade hästar, han var clown och han kastade sig både hit och dit över och på mark.
Han kom upp till min plats så alla lampor lös/lyste på oss.
Han ville att jag skulle upp som en frivillig i något nummer och jag doooog.

Ja det var ju en kul grej att minnas...

Så blir det inte på Cirkusen imorgon! Hoppas jag..


1 kommentar:

Anonym sa...

Kors du hade ju kunnat vara cirkusägarinna i dag:) Men då hade du ju inte haft vår kära Adde vilken tur att du inte fastnade där Natti natti