onsdag 11 juli 2007

Sprallighetens Gudinna

När jag gick skrivarlinjen (för tusen år sen) var det en av killarna där som döpte om mig till Sprallighetens Gudinna.
Det är jag stolt över det är inte alla som har fått titeln Gudinna!
Pratglatt med rött burr har jag också beskrivits.

Jaja, brukar jag tänka när man hör en beksivning om sig själv, rycka på axlarna och gå vidare.
Men så kommer vissa grejer tilbaka.
Sprallig, jag är sprallig alltså kan jag ta titeln Sprallighetens Gudinna!
Så hädanefter så är jag det!

Pratglatt det är jag!

Jacob och jag satt i bilkö. Vakten stoppade oss, asfaltering pågår fortfarande...

Efter en stund säger Jacob.
-Fy f-n vilket tråkigt sommarjobb.
-Jaa sa jag.
Så satt vi där och tittade på grabben i sina neongröna kläder.
Då slår det mig.
Skulle jag ha ett sånt jobb att stå och stoppa bilarna asså då skulle jag prata.
jag skulle nog gå från bil till bil och snacka goja.
JAg sa det till Jacob och han höll med och vi spånade vidare.

Antagligen skulle jag inte släppa iväg kön. för det är sååå kul att snacka med nya människor.
Jag skulle gå fram och fråga om de vill höra en rolig historia medan de väntar.
HAhahah!

Det har jag ärvt min morfar!

Inga kommentarer: