måndag 9 juli 2007

Döda djurrester och rutten mat

Ayurveda, är en flera tusen år gammal indisk kunskap om livet att genom olika maträtter få balans i livet. (typ)

Som jag fattade det.
Äta nylagad mat.
Rester är rutten mat.
Hemma hos oss äter vi mycket rutten mat.
Alkohol är rutten dryck. (Visst, igår kunde jag förstå det... Jag mådde rätt ruttet.)

Kött får man inte äta, inte fisk.
Mjölk är död djurrest.
Adde dricker alltså ett avkok på kärnor med djurrester. Kaffe med mjölk.

Det är ju rätt så självklart att man inte äter och dricker det som är ruttet!
Det är ju självklart att man inte intar döda djurrester!
Det måste vara skitenkelt att äta enligt ayurvedas syn!

Jag kan visst absolut äta mungbönor, kokos, broccoli m.m. men inte äta kött!
Det klarar jag inte av!
JAg tycker att det fattas något när det inte finns en köttbit eller liknande vid buffe´n.
JAg tänker: oj, vad pinsamt de har glömt att ta fram maten.
Men så visar det sig att man ska bara äta ris med sallad och marinerade linser, bönor osv. Jaja man kan ju ta sig en hård brödbit men helst utan smör. döda djurrester.

När jag kom hem till martin och Cissi i lördags då hade de ätit grillat kött! Jag tog en köttbit åt den utan några tillbehör! Mmmm
Döa djur det är göttgött!

Inga kommentarer: