fredag 27 juli 2007

Barn är ett folk som...

Klockan närmade sig läggdags.
Jag sa åt småttungarna att kissa och tvätta sina händer och ansikte.
Juliana ville att jag skulle klä av henne och hjälpa henne på med pyamasen.
Ok, kan jag väl tänkte jag.
När jag tog av henne trosorna var det papper i hela trosorna.
Jag kunde inte för mitt liv förstå varför hon hade det??
Adde är och repar så jag kunde inte fråga honom varför han hade lagt papper i hennes trosor.
Jag funderade och funderade.
Inte blev det bättre av att hon fick ont mellan skinkorna när jag tog bort pappret.
Det hade fastnat papper där också så jag fick skölja bort alla pappersrester.
Jag hörde på henne att det sved.

Ni som nånsin torkat er för mycket efter ett dirreanfall förstår vad jag menar, att man drar efter andan med ljud... för att svider...

När jag var klar frågar jag henne.
- men varför i allsin värld hade du papper i trosorna?

Då fick jag svaret.

-jag vill också ha en snopp. det kändes som att jag hade snopp nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja se ungar :)