tisdag 24 juli 2007

Gömma nyckel


Sen semestern har bilnyckeln til stora bilen varit borta.

Vi har varit tvungna att använda reservnycklen.

Adde har med jämna mellanrum (läs 3-4 gånger om dagen)frågat mig om jag haft någon ANING om var bilnyckeln kan vara. Om jag tittat ordentligt i min väska.

Som jag gjorde efter första gången han frågade.

Vilket jag har påpekat var gång han tjatat om nyckeln...

Dessutom använder jag bara lilla bilen när jag åker till jobbet.

Jag har förstått att han trott att det är mitt fel att de är borta.
Bara för att jag hadeförlagt dem i min en jacka en gång.
Idag har jag Cissi, Elsa, Saga, Vigg och Juliana varit på busborgen.
Jag pratade med Adde i telefonen.
Så säger han helt plötsligt.

-äum, du, jag hittade bilnycklarna nyss.

-Jaha! va bra! Var var de?

-äum, i mina arbetsbyxor...

när vi kom hem erkände han.

-Jag var helt säker på att du hade haft bort bilnycklarna.


haha


Inga kommentarer: