tisdag 3 juli 2007

vampyrer

Inatt vaknade jag kl02,25 av ett oljud.
Olikt allt levande ljud jag hört tidigare.
Det tystnade men återkom snart, alltför snart.
Jag inser att ljudet låter precis bakom mitt huvud.
Det är någon som skriker och drar och knackar.
Jag har sovrumsfönstret där, ett mindre fönster som man vickar utåt när det öppnas.
Jag har sovrummet på andra våningen.


Tystnad.


Så drar olåten igång igen.
Jag måste ju ta tag i detta...
Ensam hemma, Adde min riddare jobbar det finns bara jag. som kan rädda barnen.


Lyfter fösiktigt på jalusin som hänger i fönstret och stirrar rätt in i en bests röda ögon.


En fladdermus!

Jag trodde att jag skulle smälla av. Vad fan har den där och göra?Jag hatar fladdermöss, jag vill inte ta reda på den eländiga varelsen.

Men ännu mindre vill jag ha den kvar.

Fasen, ska jag springa upp och logga in på internet och gå ut på hemnet.se och kolla om det finns något nytt hus att köpa och flytta in i rödast rappet?

Jag hör hur den blodtörstande varelsen skriker och dreglar och den sliter i jalusin för att komma in till mig och småttungarna. Det är blod den vill ha...

Egentligen vågar jag inte vara med om detta!
Men vad ska jag göra?
Jag kan ju inte ringa till Adde och säga att vi håller på att bli utsugna.
Jag kan inte ringa brandkåren eller polisen.
Jag måste tro och lita på mig själv!
Jag ska görat!
Jag ska mota bort monstret.

Jag funderar på vitlök och pålar genom hjärtat men vet inte vem utav alla vidriga skapelser som mår pyton av sånt! Ska jag tända lampan?
Nej fy då kanske den faller död ner i min säng! Huuua!

Jag gört..
petar försiktigt ut jalusin och bort flög drakulas närmasta polare...

Han måste ha råkat navigera fel och hamnat i mitt sovrumsfönster, mellan fönster och jalusi...



Så var denna nattsömn förstörd också...

Tänk om han kommit ner min säng...

Inga kommentarer: