onsdag 18 juli 2007

kängurusoppa


PÅ vägen till jobbet igår lös/lyste bensinmätaren rött som arslet på en babian. men jag chansade.
Kom fram utan problem tänkte att jag tankar på hemvägen
På hemvägen...
Glömmer jag att tanka!
Inte en tanke på tank.
fan!
När jag är så nära hemma som jag bara kan (3 km) Börjar bilen hoppa, studsa fram, tack och lov på vägen där ingen bor och ingen ser.
Ringer Adde och ber att de kan hämta mig alternativt komma med en dunk.
- nej försök rulla in till bensinpumpen säger han.
Rulla!! genom hela samhället!! Förbi dagis!!!
NEJ!
-nej, jag tänker inte rulla, hoppa, studsa fram till bensinmacken!
Då ställer jag bilen här NU och går hem sa jag.
- nej det är klart vi kommer!
tack och lov!
Jag ska aldrig glömma att tanka någon mer gång!

jag hatar att tanka det är nog det mest meningslösa man kan pyssla med

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja håller med kan någon komma på ett system där bilen på nått sätt alltid har full tank!!!! och helst gratis :P

Tjejkuligt sa...

Hej svejs!

Du e kul du! kängrusoppa, ja det var passande till det du råkade ut för, men säkert inte kul i den rådande stunden. Det är kidsen som brukar hoppa med hunden och även dom som tagit den häftiga bilden. Jag har fortfarande inte kommit på hur man länkar andras bloggar från sin egen (jag har inte undersökt det på länge, men jag ringer väl dig en vacker dag om jag ska fortsätta att inte fatta hur).

Ha det gott gummitott!

Annis