tisdag 31 juli 2007

Sala festivalen

Camilla påminde mig just om.
En gång för 1000 år sen när det var Salafestival på riktigt.
Inte som nu lilla hotellet området inhängnat...
Och en heldrös fler människor som kom.


Då var det två "glada" flickor som kom på den brillijanta idén:

Det skulle ju vara hundra miljoner gånger roligare om det var två hotta Salatjejer som fick påannonsera och välkomna Stakka Bo på scenen.
(Inte var det E-type, Camilla?)

Jaja, det måste finnas en Gud!
Eftersom de inte lät sig övertalas av de där två hotta brudarna som tyckte sig kunna göra ett bättre och roligare jobb än Rob´n Raz.
HUuu, jag ryser när jag tänker på det.
Som jag minns och hur jag upplevde det så var det inte långt ifrån att de hade släppt upp oss..
Tänk om vi hadefått gå upp?! Det var en bauta stor scen.Å massor med människor.
Åtminstone den ena (jag) skulle nog ha fått slag och bitit av mig tungan och därefter aldrig kunnat tungkyssa någon mer!
Tack Gud!
Att nån tänker åt mig emellanåt.
Fast förmodligen skulle det blivit MYCKET roligare.Det är jag övertygad om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

äsch, det är inte så farligt att stå på en scen, jag har spelat teater i en herrans massa år och det är skitlungt.
Fast det hade ju varit en minnesvärd effekt om du bitit av dig tungan :)
Det där med jour av Hvb hem låter bra och det är bättre med ett familjehem än med instution.
Oftast är det föräldrar och uppväxt miljö som är den stora boven, vi har ju som sagt inga konflikter hemma hos oss men hos sina föräldrar så var det kaos.
Lycka till.
jag har en hel del tips att komma med när det blir verklighet för er.

Anonym sa...

HAHHAHAHA ja, Stakka Bo var det ju!!! Jäklar vilken tur, jag får nästan svimkänslor bara jag tänker tillbaka...Och E-type, honom hade väl Catrin Hardenborg satt klorna i på den tiden ;)Föressten, åkte vi inte en karusell, typ flygande mattan precis innan???? HAHAHAHA jag dör....

Anonym sa...

...om du hade bitit dig i tungan hade jag förmodligen redan snubblat och ramlat rätt in i Stackars Booo