onsdag 18 juli 2007

Fuck off världen


Igår gick jag och la mig en stund när jag kom hem från jobbet.

Sov lite för länge så där så jag skakade och frös när jag kom ner.
Jag kände att jag var på uruselt humör.
Vem får ut för det?
Adde.

Han sitter och spelar gitarr och stampar i golvet. Stampar så att det hörs överallt!
Jag vet någonstans att jag inte är rättvis så jag försöker bita ihop men tillslut kommer det...

-vet du om att man inte kan sova när du sitter och stampar och hoppar med foten på det där viset?
-Nej? oj hördes det upp?
-ja säger jag skitsuuur och går demonstrativt därifrån.

Jag kokar inombords. Så irriterad. På vad? Ingen aning.

Hittar ingen tröja och jag fryser. Det är också Addes fel att tröjorna är borta. Det är addes fel att jag inte har köpt ny tröja på evigheter för den delen med. men åt honom ska jag handla! Mick, kläder, fogskum och gud vet allt men inte får jag någon tröja! Nepp jag ska gå här och frysa!


Barnen sitter ute och leker på en matta... med kuddarna som jag är rädd om. Kudden som jag köpte till Adde för dyra pengar. Fan har han ingen koll på vad de gör? Sitter han bara och spelar gitarr utan ha någon koll?

Jag känner att jag håller på att explodera, kämpar med mig själv.

Då kommer han.

-hoppas du känner dig utvilad! Vi har bakat chokladbollar tills du vaknat så vi gör fika nu.

Måste han vara så snäll då? Fan jag kan ju inte stå och skälla ut nån som vill mig väl.

Jag fikade under tystnad och känner hur sockret återställer balansen i min kropp.

Han vet vad en sockersjuk, trött och tjurig fru behöver.

men det hade varit lite skönt att få skälla ut ordentligt också....hehe



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt när de är så där snälla ibland vill man ju bara skälla :P

Cissibitar sa...

Åh jag vet precis vad du menar. Just när man vaknar, säskilt om man dunat in dagtid, har man ett blodsocker som är farligt lågt när man vaknar. In med chokladen bara!