tisdag 24 juli 2007

Kvinnligt svar

Igår ringde de från U-schakt.
-Ja det är Vickie. svarade jag
-Hej, Jag heter Bo XXX och ringer från U-schakt
-jaha. Hej!
-Jag pratade med Adde tidigare...
-jaja, men han är inte hemma just nu..Men det går nog bra att prata med mig.
-Ja, det gör det nog. Jag har fått tag i en grävare nu.
-Jaha!! Åh, vad bra! sa jag.
-ja, han kommer på onsdag eller men...

Jag hörde att det hängde en fråga i luften eller att jag skulle svara något bra och intelligent.
Jag tänkte febrilt. Vad fan ska jag säga? Vad ska jag fråga? Vad säger man till en som håller på med dylika saker?
Så jag får ur mig någor skitintelligent! typiskt tjejigt skulle jag tro.

-jaha, vem är det som kommer då?
-äh, vem?? Jaa ,du?
Jag insåg att det inte var det som han hade förväntat sig...
jag hör hur han mumlar och bläddrar i sina papper.
-jaa,äum det heter visst J.. Eriksson.
-jaha vad bra säger jag och fortsätter snabbt, men det passar perfekt.
-ja, det räckte med en grävare va? Eller behövdes en traktorgrävare...

va?

1 kommentar:

Tjejkuligt sa...

ha ha ha...du skulle sagt en dögrävare...nejrå, men det skulle säkert ha brutit isen.

POK
Annis