fredag 20 juli 2007

toaletter/vanor


Det är rätt kul att få veta människors olika toalettvanor.
Jag har ju först och främst min kära lilla Pilleruttantuttantu som med sina toalettbekymmer är för härlig.
för Hon har problem, toalettproblem.
Är man ute så vill "man" ju gärna gå två och två på toaletten (eller hur killar)
Pilleruttantuttantu frågar alltid om nån ska med.
Väl där på tjottahejti så ska toalettsitsen kollas så den är ren, annars ska den göras ren, gärna lägga papper runt själva sitsen så man inte sätter sig på ringen.
ev. står man helst upp lätt framåtlutad.

Men nu tillbaka till Pilleruttantuttantu igen när hon slagit ner sin söta lilla rumpa på den bepapprade sitsen så tittar hon på mig med lätt panikartad blick och säger.
-Nej, jag kan inte kissa om du är här inne... Förlåt kan du gå ut härifrån.
Naturligtvis kan jag gå därifrån! Det är ju faktiskt inte min högsta önskan att vara inne på toa när hon ska kissa. Så jag går ut.
så går en liten stund..sen glimtar hon på dörren och säger
-Jo, jag kan nu! Du kan komma in igen.
Japp, in går jag igen. Fast min högsta önskan inte har ändrats.
Då sitter hon och så tittar hon upp på mig och säger
-nej, det här går inte. Titta inte på mig.
-jamen jag tittar inte på dig. Fast det är ju inte så stora utrymmen på dessa offentliga tjottor så jag kan förstå att det känns som att jag tittar på henne...

Jaja. Så det slutar med att jag står intryckt i ett hörn med ansiktet ini hörnet och pratar högt så jag inte ska höra när hon kissar medan vi väntar på att hon ska kunna kissa.

Jag kan ju som tur är se det humoristiska i situationen..
För det känns rätt kul faktiskt!!



Sen pratade jag med en annan tjej om att det är så många som har sån bestyr när de ska gå på toa.
Då fick jag höra något jag aldrig hört tidigare.
Hon tycker att det är så jobbigt för benen att gå på offentliga toor(?)
-jaha, hör du till dem som halvstår? sa jag
-vaddå halvstår? sa hon, jag sitter på huk.
-huk? jag ser för min inre syn hur hon måste gå där det finns golvbrunnar...
hur menar du?
Då får jag höra ...
Hon klättrar upp och står på huk alltså på ringen! Alltså placerar fötterna på ringen och står på ringen men för att inte missa fjölen så måste hon stå på huk!!!
Och hon tyckte att jag var konstig som inte gjorde så
jaja alla sätt är väl bra.

Jag själv förlitar mig på att alla har baciluskrädsla..
eller så är det nog så att jag är så fruktansvärt kissnödig så jag steppar mig fram och slänger mig in tittar och hoppas att det inte finns några droppar på ringen för jag kan inte hålla mig en sekund längre...

1 kommentar:

Tjejkuligt sa...

ha, ha ha..."ståpåhuktjejen" skulle passa perfekt i Thailand...

Annis