måndag 25 februari 2008

tiden går

strax efter jul bad jag Adde ta en titt en låda som vi har i köket.

som vi aldrig använder, den står verkligen avigt till.
bakom spisen halvvägs till helvetet typ.

Men jag letade efter något och öppnade denna hemliga låda.

UOAK! till min stora förskräckelse låg där drösvis med sorkfebers virus!
Hugaligen!
spring den som springa kan!
fullt med råttskit!
Hela låddan full!
bllääääk!
jag slängde igen lådan och stod och darrade innanför dörrkarmen och tänkte på vilken tur jag har som träffade Adde!
min prins i rustning som står emot sorkfeber och alla andra som odjurs bett och avföring!

När han så kom tillbaka (till huset efter kriget!
där han slagits om mark och jord fick reda på vad hans "lilla" fru råkat ut för tråkigheter) sa han med sin djupa basröst
-oroa dig inte älskling! Jag kan titta efter!!

och nu har det gått 2 månader och han har inte så mycket som gläntat på lådan!
men han visst är han duktig!
Han talade ju om att han kunde titta efter!
jag har ju faktidkt inte bett om mer.
när som helst ska jag fråga om han kan ta och kasta allt som finns i den lådan.
NU!!!

1 kommentar:

Olle sa...

Klicka bara på de feta vita bokstäverna i inlägget..det är länkar. :) Eller i kommentarerna hittar du henne..Anna.