tisdag 12 februari 2008

om 11 kg

idag har vi haft träff jag och tränaren.

Vi har pratat kost och motion.
Hon tycker att jag är riktigt peppad.
Yes I am!

Det första jag ska tänka på är tallriksmodellen a la hälften, en fjärdedel, en fjärdedel.
Så tänker man neråt.
Hälften grönsaker och sen en fjärdedel var av kött/fisk/fågel och ris/pasta och potatis.

Sen kan jag ta åt mig av mat utanför bordet.
Asså hälla upp från spisen
Då hinner jag tänka efter innan jag slänger på portion efter portion.
(fast jag är mätt så äter jag hela tiden... det är ju så gott att sitta och äta.)

Sen ska jag sluta köpa mig en (två, tre, fyra ojojoj) små godisbitar när jag handlar.
såna som jag kan smyga i mig när jag vill glömma vardagen för en stund.

Sen ska jag promenera med Bazir några kortisar, det ger mig vardagsmotionen.
Sen tar jag en motionspromenad en rask på ca 40 min. (hur ska jag hinna)

Äta godis bara på fredagar och lördagar.
Fredagar chips och dipp eller helst då gurka och dipp.
Dipp gjord på kesella och lättfil.

Sen måste jag sluta med grädde i alla såser. OK, matlagningsgrädde får jag har.
Ingen vitlökscremefraiche till salladen.
Det verkar ju inte ursvårt?!

Sen sak vi och träna på tisdag.
vi ska köra lite mjölksyreövningar.

Hmmm.
Beach 08....
I´m on my way!!

1 kommentar:

Olle sa...

En tjej på jobbet har rasat en hel del i vikt av att äta bara riktigt smör, grädde, dricka "standardmjölk", äta ägg, bacon, majonäs, bearnaisesås, kött, fisk och nötter...och nån enstaka grönsak. Hon äter inga kolhydrater..som socker och potatis och pasta och ris. Hon har aldrig haft så mycket energi och mått så bra i hela sitt liv säger hon! :)
Läs Dr. Dahlkvists blogg på Passagen.