tisdag 26 februari 2008

jobb

jesper har sökt jobb nu sen han gick ut skolan.
Det är itne enkelt att få jobb inser jag.

Men just nu sitter jag i telefonkö.
Förväntad väntetid är 16 min och jag har köplats 113 i kön.

Jesper ringde tidigare i dag och var glad som ett skållat troll!
Han hade fått jobb i en vecka!
En vecka...

Vad fasen ta in fler som kan svara i telefonerna!
Alla dessa myndigheter har alltid så låååång telefonkötid!
jag hatart!

Det är väl bara att anställa fler som svarar;
Ja, tack för ditt samtal och kom ihåg att skicka tillbaka blanketten som du bara skriver under, som jag nu skickar till dig, så fort du kan.
Så kommer hela ärendet gå fort.
Ha en trevlig dag!

Då slipper man sitta och bli irriterad och säga det till de stackare som sitter där och svarar så gott de kan.
De som inte kan göra nånting åt att det är för få anställda.
Jag skulle känna mig mycket nöjdare och gladare om man slapp denna kö!
Plus at det skulle vara färre arbetslösa ungdomar ute på stan och ränna!
(ahhah)

Inga kommentarer: