fredag 29 februari 2008

rykten

Det slog mig att jag fcik höra ett svårslaget rykte för ca 1 år sen.

Jag var och fikade på ett lokalt cafe.
När vi så sitter där och fikar så kommer ett av orginalen i stan.

En kille i min egen ålder som jag tror det har slagit över för.
Han går och snackar med sig själv och så där.
Egentlgien verkar han må rätt bra i sin egna lilla värld.

Då säger helt plötsligt den som jag fikar med
-har du hört om honom?
-nej,sa jag.
- jo, han blev inslängd till hundarna när han var liten och fick bo med dem sen. Därför är han så här! det är förskräckligt!

jag bara gapade! jag trodde inte mina öron.
-Neej! var har du fått det ifrån? Det har jag väldigt svårt att tro på, sa jag.

Adde känner honom lite grann och brukar stanna och prata ihjäl en timme eller två.(gärna längre om kille själv får bestämma)
eftersom han är i min ålder så visste jag dessutom att han varit "normal" när vi var yngre..

Jag kollade upp sanningshalten i det jag fick höra när jag kom hem och det var ju bara ett påhitt.
Jag fattar inte hur något sådant kan uppkomma?
Det skulle vara fruktansvärt om det kom fram till föräldrarna!
Tänk! först ha ett barn med psykiska bekymmer sen är det någon eller några idioter som hittar på något dylikt att det skulle vara föräldrarnas fel?!

1 kommentar:

LoWa sa...

Jo det snackas ju ordentligt om "yxmannen" och de andra "originalen"...många versioner har man hört...