torsdag 28 februari 2008

choklad med skratt

Jag är verkligen i ett stim just nu.

jag är bäst på att göra bort mig!

Hade en kund som ville köpa en biljett från Mora och hit imorgon, vid 8 tiden, det sista tåget för dagen.

jag slog upp i vårat bopkningssystem och får totalt hjärnsläpp!
TOTALT!

Sista tåget går kl 18,32.

jag får för mig att kl 18 är 8!
(Fel!!!vet jag nu!
lätt att vara efterklok...)

Så när jag ser att tåget ska gå 8,32(?) och bytestiden är 7,36 (19,36)så reagerar jag vilt!
Hur i helvete kan man byta tåg tidigare än det gått?
-MEH! GU! säger jag samtidigt som jag vrider skärmen så farbrorn ska få se samma sak som jag .
-ja? säger han undrande.
-de måste ha gjort fel! säger jag med eftertryck
-äh, jag vet inte, jag kanske tittat fel? säger han lite försiktigt.
- herregud! här står det att man åker tidigare och kommer fram senare!!
nu är jag uppeldad och märker inte att jag egentligen säger fel mot vad jag tror att jag säger
-ähhh, ja, det är väl så det brukar vara? man hoppar på tidigt och kommer fram senare sa farbrorn.
-Neheej! säger jag och slänger mig på telefonen, Det här måste felanmälas!
jag börjar slå numret till säljstöd!

farbrorn börjar se riktigt villrådig ut. och börjar leta efter tidtabeller.

ser jag! men va fan?
Vad håller jag på med?
Det är väl självklart att åker man kl 18,32 kan man mycket väl byta tåg kl 19,36.
Då ser jag alltihop!
Hur fel jag har tänkt.
Jag får skrattanfall så jag håller på att hoppa ur brallorna!
-Men oj, förlåt mig! nu ser jag! Jag kan visst inte klockan längre!!
Asså jag fick sån här skrattanfall så man håller på spricker hela tiden medan gubben skulle betala så kunderna efter honom börjar också ha svårt för att hålla sig.

jag skrattade och hörde farbrorn om óm och om igen säga i mitt huvve..
-jamen det är väl så det brukar vara. man åker tidigare och kommer fram senare?
Jag hör faktiskt det fortfarande.
Jag satt instängd i köket och skrattade så jag höll på rasa samman.

Mitt i allt detta kommer en jobbarkompis in i köket med en chokladask.
-den här är till dig! hon sträcker fram en ask noblesse
jag slutar tvärt skratta.
-va? till mig? från vem?
-ja? det var en kvinna som handlade utav dig imorse och tyckte att hon var otrevlig mot dig.
-va? skämtar du? jag har inte haft nån otrevlig kund idag!
-jo! hon förklarade att det var dig hon haft i morse.
-men lägg av. hur såg hon ut då?

Då kommer jag ihåg en kvinna som definitivt inte varit otrevlig.
Hon hade glömt bort hur mycket pengar hon hade på sitt timkort.
Det visade siag att hon hade mer än hon kommit ihåg.
--Men va fan! då hade jag ju inte! hon blev lite irriterad
-Hoppsan sa jag.
-oj, förlåt sa hon här står jag och skäller på dig som inte har något med det här att göra!

ja gupplevde verkligen inte det som skäll!
JAG har fått en chokladask av en kund!
jag tror inte att det är sant! jag blev så glad! så nu skulle jag kunna erbjuda mig att arbeta hela helgen!

Nu kommer jag vara lätt att ha att göra med först fått skratta av mig sen en chokladask!

2 kommentarer:

LoWa sa...

Hahahahaha! Vilken kul miss!!!!! =))))))
Och vilken gullig kund! Coolt!

Olle sa...

Det är inte helt utan anledning jag länkat till "Virriga Vickies blogg"... :)
Du är bäst!!