måndag 25 februari 2008

Djur och fika

Nu har jag varit hos grannen för första gången.
Vi hade en jättetrevlig fika stund.
Vår gammelkatta tog sitt pck och pack och flyttade dit för 1 år sen kankse.
I morgon ska jag ta med henne till veterinären så hon får en p-spruta.

Grannfrun ska åka till utomlands på nåt segeläventyr runt thailand så jag lovade att mata katter och höns hemma hos hennes så hon visade mig runt.

Tänk så fint och väl omhändertaget hennes gård är!
Det känns som om man är i en Astrid Lindgren film med röda små hus och ladugård och grusplan och fina rabatter
med höns och katter som springer omkring överallt.
Hon hade även en anka.

Jag vill ha en anka!
Nu blev jag ännu mer sugen på det.
Få se vad Adde säger om det då?!
hahaha!
han blir galen på mig.
Imorse pratade barnen om en dagis kompis som har marsvin.
då vill jag också ha marsvin!
jag vill ha massor av djur men inget akvarium tror jag.
Adde vill ha djur som sköter sig själva typ katt och höns.
å det har vi.
men fler vill jag ha!

Inga kommentarer: