tisdag 19 februari 2008

högst 2 gånger i veckan vill adde och jag använda datorn till en olaglig handling (kanske...jag vet inte)

En sån dag var det idag
Då blir det ett herrans liv.

Det börjar lagga på Jacob och Luis datorer när de ska spela.

De som sitter framför datorerna dygnet runt, jämt, hela tiden
Och skjuter varann och andra, skriker och svär

Åsså ber vi dem snällt att de kan hålla sig från spelat för vi vill utnyttja datorn.

-OKej då säger de strävt.

PANG BOm så har vi slagit igång de vi ska.
Sen går det ca 5 min.

Luis kommer först.

-hmmäuhmm öhhh, håller ni på fortfarande?
-Ja? vi har ju precis startat

sen går det 2 min

så kommer Jacob nerklampandes i120.

-men va... lägg av! måste ni göra det här nu?
-JA!
-ahmen... det behöver ni väl inte NU! det kommer inte bli något bra iallafall.
-JO!!

sen går det ytterligare nån minut så kommer Luis igen.
-tja, hur är det? frågar han
-jag är sur! svarar jag
-jaha? vafför då?
-jag tycker att det är värdelöst att vi inte kan få pyssla med vår dator och vårt internet som vi betalar för utan att ni ska springa här och klaga hela tiden.
-jaha? men måste ni göra det nu då? Kan ni inte låta det stå på inatt?
-nej! vi vill göra detta nu! ni kan gott slita er ifrån datorerna! Gå ut och spring runt åkrarna eller gör dina läxor. Ja, nu kan du ju gå och sätta dig och göra klart den där läxan om ondskan.

OJ vad fort han försvann!?

så pågår detta hela tiden vi sitter där och jag tycker att det suger!
De kommer och påpekar hur dåligt det är att göra det vi gör just nu! det kommer inte bli bra i slutänden för mig och adde bara för att vi gör detta nu.

Jag fattar inte?
hur ska man göra för att få dem i från datorerna?
Jag tröstar mig själv med att det är den årstiden nnu.
det är kallt och trist att vara ute.
men jag erbjuder både dem och deras vänner på fika på cafe bara de pratar med varann IRL!
Jag betalar!
men nej! det går inte .

Hoppas det blir bättre nu när det är finare väder..
så vi får tillgång till datorerna!
nej då!


Inga kommentarer: