torsdag 21 februari 2008

olika ger mer

jag har slötittat på de tre strörsta bloggarna i Sverige.

För det första så är de ju mycket yngre än jag.
Men ajg försöker alltid hålla i minnet hur det var.
Bevara sinnet ungt i alla åldrar.
Vill inte vissna och bli en torrboll som inget minns.

Men vi spelar inte i samma liga, jag och dessa brudar.
och vi har aldrig gjort och kommer aldrig göra.
Jag är alldeles för nyfiken på människan

Tycker det är otroligt intressant att lära känna människor ur olika sociala grupper.
JAg får ut så mycket av alla sorters folk och fän.
Jag har bjudit på fika och mat till både knarkare och alkoholister.
En och annan som kallar sig för raggare har varit och hälsat på.
Jag har haft mcgäng hemma, med långa skägg och västar.
Jag ahr haft fint folk hemma ur den finare delen.
Fler som anser sig vara från den lite finare klassen.

Det är jätteintressant!
Det är otroligt givande att prata med människan.

De enda som jag tycker är svåra att umgås med är de som tror att de är finare eller bättre än andra.
Som nån av tjejerna i "bloggeliten" skrev att hon tycker om att träffa människor så länge de inte har palestinasjal och converse.

Det känns som om de har en så låg självkänsla så de måste ha på sig ett märke så de kan känna samhörighet med de som de vill höra ihop med.'

Det är dem jag tycker är svårast att umgås med.
Jag tycker synd om dem.
De går miste om så mycket!
Det finns så mycket att hämta och lära.
Ja, jag ömkar dem som tror att lika är bäst.
De är så enkelspåriga.
De som inte kan heja på mig för jag inte har lika dyra kläder som de har.

Att det är märket som är viktigast håller jag på att kämpar emot dagligen.
jag har två 16 åringar som tycker att det är det viktigaste av allt.
den ena är värre än den andra.
Jag kämpar och kämpar men det är svårt.
Jag köper inga dyra kläder åt dem eller lånar ut pengar till sånt utan vill de ha det så måste de spara till det själva!
Men det är trist! För de kan inte göra så mycket mer sen.
Bara gå omkring och visa sina fina kläder.
Det är bara att hoppas att de mognar snabbt!

Jag har tidigare skrivit om uniform.

Jag själv måste ha uniform på mig på jobbet.
Det är rätt så värdelöst emellanåt att sätta på sig eländet.
men mycket är nog för att det känns som man aldrig kommer ur uniformen, man obbar ju så mycket...
Men det positiva överväger.
Jag behöver ALDRIG fundera på vad jag ska ha på mig.
Mina arbetskamrater kan inte reta mig eller mobba mig om de tycker att jag har kass klädstil.(hhaaha)

Sen när jag har varit ute på skolorna...
Fyyy, så en del ser ut!
Jag skulle aldrig tillåta min dotter (oftast är det tjejer) klä sig så ruttet.
De ser ut som horor.
Det är synd om flickeländena.
Undrar om de tror att de ÄR någon om de visar så mycket av sig själva?Nej tänk vad skönt det vore om alla hade lika kläder i skolan.
Ingen kan bli mobbad för klädseln och det syns inte om föräldrarna inte har råd att köpa alla dessa märkeskläder som är så viktiga för många.
En kompis har gått i skolan i ett annat land där de hade skoluniform han tycker också att det bara finns positiva tankar på skoluniform.

Tro nu inte att jag tyckr alla sa likadana ut jämt, nej nej!
Jag älskar alla olikheter människor har.
Det är inte det det handlar om.
Jag tycker det är underbart med människor som törs och vill vara sig själva.
Men det finns ju faktiskt tid för det också.
Sen måste man ju få ha vilken frisyr och vilka smycken man vill. men att alla i grunden har skoluniform.

Så tyckte jag i augusti
och jag står för det fortfarande.
Men dessa bloggproffs som blondinbella, kenza och stina-lee är ju unga.
Det är svårt att vara ung och jag skulle aldrig vilja tillbaka till den tiden! hua!!!

Det är synd, de kommer förmodligen inte lära känna sig själv, människan bakom smink och klädesmärken på väldigt lång tid.

3 kommentarer:

Olle sa...

Bra skrivet!!!!

Miralin sa...

Kan bara skriva under, väldigt bra skrivet vickie!

LoWa sa...

Håller med tidigare talare!