onsdag 27 februari 2008

Djur

idag ringde jag hem för att berätta att det var en som skänkte bort en get!
Han var jättefin!
Liten vit med horn!
En sån vill jag ha!
Så jag ringde hem för att smeka Adde medhårs genom luren.
Det var Juliana som svarade.
-Hej det är Juliana.
-Hej det är mamman. jag vill ha en get!
-oh, jag med och en svart kanin! sa Juliana
-åh, jag med! världens sötaste! sa jag

åsså hör jag i luren

-pappa! pappa! mamma och jag vill ha en svart kanin och en get! får vi det? snälla!

jag hör ett mullrigt buller bara så jag frågar Juliana 3år,
-vad sa pappa?
-sjämtar du med mig eller?

VIlken konstig humor han har!

3 kommentarer:

Olle sa...

*ramlar av stolen av skratt*
Tänker plötsligt på en Björn Rosenström-låt...minns inte texten exakt men de e nåt om en kille som önskar sig en massa saker...däribland en get. :)

Olle sa...

Här: http://www.youtube.com/watch?v=Obon7_d0icw

Miralin sa...

*fnissar* stackars adde kan inte ha det lätt när både fru och ungar gaddar ihop sig... ;-)