tisdag 19 februari 2008

röd kindat

Lagom till jul så köper man julklappar...

Så ville även min man göra till mig.
han är ju inte den mest överraskande person jag vet sååå jag brukar förstå vad jag ska få.
Våreld på våren och höstglöd på hösten...
You´ve heard it before.

Jaja, vi var inne på ett sånt häringa storvaruhus somn har allt från skruvar, böcker, barngrejer till falukorv och jordnötsmör
ok, ni vet vad jag menar.

Vi skulle handla julmat.
på vägen till maten går man förbi damavdelningen.
Där hängde en korsettliknade underklädesplagg. (det heter säkert nå flashigt nu förtiden som jag har missat därför säger jag korsett)

jag kom på i farten att jag skulle kika om de hade de där braiga tofflorna kvar så VIgg kunde få ett par han med.
Hittade inga och Adde var borta.
Hittade däremot en manlig jobbare vid skohyllorna så jag frågade honom om tofflorna.
Medan vi står där kommer Adde rödkindad med lyckligt leende med korsetten i högsta hugg.
-den här! den här var väl fin!!
jag tycker att det hela känns lite väl... kanske privat,
allra helst eftersom jag står med en kille och pratar.

jag ger Adde onda ögat och hoppas han ska förstå att det betyder stick, dra, försvinn!
men inte han heller!
-men eller hur? den skulle nog sitta jätte....
plötsligt ser han mitt minspel.
och förstod.
Tar ner korsetten ifrån ögonhöjd, ler och går därifrån.
väntandes bakom en hylla.
jag tittar tillbaka på den manliga jobbaren.
nu är det jag som är rödkindad av annan orsak.
vi tog det där med tofflorna i ilfart.

jag möttes upp av en strålande Adde han fortsatte pratade högt och tydligt om hur fint den skulle sitta på mig.
Jag kände verkigligen för att försvinna från jordens yta!
Man går liksom inte och köper korsettliknande underkläder på ett varuhus!
så kände jag, fast den var fin!

jag fräste åt honom att
- vill du köpa något åt mig i julklapp behöver inte hela affären veta det och inte jag heller!
jag kan få veta det på julafton!
-jaha! men då så! säger han och gömmer korsetten bakom ryggen.
men förresten det fanns trosor till också!
-men sluta! jag vill inte veta!
jag har ju förfärligt svårt för att hålla mig för skratt. han ser så lycklig ut och fullifan
-jaja men kan du bara säga vilken storlek på trosorna då? säger han högt och han är redan på väg tillbaka till underklädeshyllan.
jag väser i ena mungipan
-42...
-va?! skriker han sa du storlek 72?

då vände jag mig om.
uppgivet med ett stort smajl.
ja, han är ju han iallafall

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha vad roligt ju typiskt karlar!
Fick du den då?

/ Linda H

Anonym sa...

...och Johan köpte ett par tangatrosor till mig på Hemköp i Sala när vi var tillsammans :)

LoWa sa...

Tack för bloggtipsen! Du är ju proffs på detta! =)
Får väl se om du tycker jag är trevlig IRL oxå om vi ses nån gång hos grannen min!? (jag VET ju att du är trevlig - och urkul!)
Klart du får länka till mig! Va skoj! Jag länkar till dig när jag får till det med högersidan!

Anonym sa...

Adde är min hjälte...:)

HangarNissen