måndag 25 februari 2008

behandla andra som du vill bli behandlad själv

Jacob har varit så arg, deppig, sur och ledsen över att han pluggar i Uppsala.
Det betyder att han han sportlov förra veckan.
Det betyder att han inte kan vara med på lanet.
Som de bokade lokal till strax efter jul.

JAg fixade så att kunde vara ledig 2 dagar då han praktiserade istället.
men det är ju de tre dagarna ibörjan här som han missar.

Han har varit fly förbanmnad på mig som inte tar ledigt åt honom.
Men jag fattar inte varför han skulle få 2 veckors sportlov bara för att han ska sitta och häcka framfr datorn?!
jag har gått med på att han kommer hem so idag på förmiddagen och ringer skolan och frågar om det går bar att vara ledig om han pluggar på h emma plan. samma saker som de andra gör i skolan.

Imorse var jag och hämtade honom på tåget.
Det var ett lik som klev av.
Han hade inte sovit på ett dygn.
Han var nog rätt stolt över det men det var inte jag.

Jag sa att när han ringer skolan måste han vara ödjuk och trevlig och fråga så fint han kan och säga att han är ledsen över att inte ha sportlov tillsammans med sina kompisar här hemma.
-jaja! suckar han bara
-ja för rigner du och säger som du säger till mig får du aldrig ledigt.
-vaddå?
-vafan! jag lackar om jag inte får ledigt! säg vad jag ska göra! vaf an vi gör ju ändå inte ett skit på den här skolan! härmade jag honom

å , han tog åt sig.

-va!? va menar du? tror du jag skulle låta sådär? va?
-nej det tror jag inte men det är så du låter när jag pratar med dig om detta. och pratar du på det viset får du aldrig ledigt skulle ja tro.
fråga fint så vill de hjälpa dig! predikade jag
-äh, va fan! ja då

sen kom vi hem och han gick till telefonen och ringde skolan.
jag stod med öron stora som dasslock oc htjuvlyssnade.
och han skötte det så snyggt!
de kommer natruligtvis göra sitt bästa för att hjälpa honom så han kan göradet han planerat in med sina kompisar!

Hipp hurra vad han är bra!

Inga kommentarer: