söndag 24 februari 2008

näsa

Bazir var lite ovillig när vi skulle gå på promenad imorse.
Vilket var ovanligt.
Ok, det brukar gå lite långsammare på väg ut på promenad men dessto fortare på hemvägen.
Tänk att han känner på sig på en gång när vi är på väg hem?!

jaja, idag var det segt.
Men så helt plötsligt förstår jag!

Han har fått" känning ¨på något.
JAg ser det när han går fram och nosar på benrester.
Nyss avgnagda bendelar.
Rätt stora ben!
Vilket innebär att det måste varit ett rätt stort djur som har dödat djuret.
Kanske ett lodjur?
eller varg?
Jag har faktiskt sett båda två här.

Jag kände genast hur håret reste sig i nacken

Tänk vad vi är okänsliga, vi nänniskor.
Jag skull antagligen kunnat gå rätt på ett farligt djur utan att märka, se, höra eller känna lukten av det som förvarning.
HUa! så gick vi hem!
Bazir skitglad!
Nu ska jag kolla av honom bättre.
Han kanske kan förvarna mig om jag är mer observant!?

Inga kommentarer: