onsdag 13 februari 2008

bikarbonat och citronsyra

Idag övade jag tt gå till en annan käftplågare.
jag kan ju inte hänga upp mig på en enda person.
Fast jag vill verkligen inte ha nån annan.

Denna människa färgade min trut vackert cerise.
Allra helst mina 4 framtänder.
De borstar jag tydligen inte så himla bra.
Men jag ficklite panik.
Skulle jag bli tvungen att gå så till mötet med rektor?
Hej!
det är jag som är Viktoria famljehemsmamma till Luis.
Smajla upp till ett stort ceriset leende.

Jag tror inte det skulle gå hem.

Men jag skulle inte behöva det.
Vi testade en tryckluft apparat...
Som slänger iväg bikarbonat och citronsyra i 1000 knyck över mina gaddar.
Asså! jag har aldrig haft så rena tänder.
De är så polerade så jag knappt kan prata för tunga halkar omkring inne i käften!

Har ni chansen prova!
Det är många rökare och snusare som kommer för att ta bort fläckar från sitt missbruk.

Annars frågade jag om salt.
Förr tiden använde man sig av salt har jag hört.
JOdå! absolut.
Man kan salta tandborsten nån gång då och då för att gnida av gammalt plack från tänderna.
Det funkar alldeles utmärkt
Men saltet har en väldigt slipande effelt så man ska inte använda det trixet varje dag diretk!

Så det så!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy bikarbonat grejset har jag provat hu va det smakade illa och ilade i mina tandhalsar men vitt blev det:)