onsdag 14 januari 2009

Vilken man!

För snart 12 år sen träffade jag Adde.
En lång musiker bohem som levde lite efter Klas Klättermus filosofi,
Gick från hem till hem, åt, drack och bjöd på sitt sällskap.


Inget hem hade han själv att tala om.
han hade väl i princip aldrig hållt i en hammare.
KLädde sig som den färgblinda han var...
ibland fick man migränanfall när han kom.

Inte visste vi att han hade så många dolda sidor, bl a.
Snickarsidorna
Vi håller på att renoverar ett gammalt hus.

Han bygger, slår takten och funderar.

Noggrann som bara den är han och det blir så himla bra!
Igår drog han de sista rören inne på toaletten.

Det finns inget som kan stoppa honom.
Han tror att han kan allt, vissa saker mindre bra.
och att det ka nta längre tid för andra saker att göra.

Det har förekommit en och annan svordom inne på lilltjotta allra heslt när han höll på med rören...

Då har jag hållit mig därifran!
Han har kommit ner, högröd och menat att nu skulle han jämna lilltoa med marken,

Sen har han tagit nya tag och gjort det!!
Han är fantstisk!

1 kommentar:

Jules sa...

Jag blir så glad när jag läser din kärleksförklaring till din man.
Vad härlig känsla att ha lyckast med sånt man aldrig testat på förut. Det för en framåt och man lyfts uppåt.