torsdag 29 januari 2009

glädje

Vigg var hos doktorn och det var öroninflammation.

och jag tackar S för det fina tipset med smälttabletter med jordgubbssmak!
han ville inte äta den men den smakade så pass gott att det inte kändes att vi smulade ner den i blåbärsyoghurten...'

Väl hemma igen lockade vi med lite glass, han har inte ätit ihjäl sig idag direkt...
Han satt som en liten blek kopia av sig själv och åt som om han var en robot.

men nånstans gjorde glassen nog susen ändå.
för helt plötsligt säger han
-jag vill ha mer glädjeglass! glädjeglass!
sen log han lite grann...

5 kommentarer:

Anonym sa...

åh, stackarn....ont i örat är inte kul...gör så djävulskt ont...
men går över snabbt när man får pencillin....Så om ngn dag har det vänt för hoppningsvis..

Anonym sa...

åh, stackarn....ont i örat är inte kul...gör så djävulskt ont...
men går över snabbt när man får pencillin....Så om ngn dag har det vänt för hoppningsvis..

Anonym sa...

Vad bra att han får i sig dem! De blev räddningen hos oss här inatt när Sonen fick växtvärk. Inget kladd alls. :)
Hoppas att han mår bättre snart. Det är hemskt när de är sjuka och när de är sådär svagt tappra så skär det i hjärtat...

Miralin sa...

Klart jag är intresserad! :)
Så fort inskolningen är klar är jag intresserad av typ allt. Vad är det för slags jobb det gäller?

Anonym sa...

Hej Vickie;)
Fan, jag som "nästan" är undersköterska borde kunna komma ihåg dessa tabletter, jag har fortfarande massor hemma men eftersom Jakob vägrade ta dem så har man förpassat dem ur minnet. Attans!!! Jag som trodde jag kunde allt om sjukdom och smärta hos barn. Skönt att någon är med iaf. Ha det gott och sköt om er
Kram Marre