torsdag 29 januari 2009

hemma

Idag är jag hemma med Vigg.
Han sjuknade om rätt så ordentligt.
Det började i lördags morse att han blev förkyld.
sen har han haft värsta hostan.

men igår kändes det som om han skulle kunna gå till skolan,
igår kväll kom han upp JÄTTEledsen och med öronvärk.

IDag har han hög feber, öronvärk och onti magen och allmäntillståndet är inge kul.

Vi ska till doktorn få se om de kan göra något.

Det största problemet är medicinintag för honom.
Han tycker det är så äckligt.
får man honom så långt att han kan tänka sig öppna munnen så kräks han i princip när han känner smaken av medicinen..
Nu har det blivit en så jobbig upplevelse för honom så han kan inte tänka sig att öppna truten.

Hur gör man då?
Han får panikångest om vi bara pratar om medicin.
blir hysterisk och nästan onåbar...

så det blir inget kul att åka till sjukan, då jag skulle tro att det blir medicin...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lille gubben... Jag har ett öronbarn själv, men han kan ta medicin. Har du testat alvedon smälttabletter som smakar "jordgubb"? De kanske kan fungera.

Anonym sa...

Annars finns alvedon som suppar som man kan ge...om han inte tycker det oxå är obehagligt dvs...

Jules sa...

Oj stackars liten. Jag har tyvärr inga bra knep att ge. Det enda jag kan tänka mig är att man försöker avdramatisera medicinen och kanske förklarar att den gör gott även fast den inte smakar sådär jättemumsigt. Och att man tar det i hans takt.
Det är jättesvårt.
Jag hoppas det går bra och att han kryar på sig.