fredag 30 januari 2009

eksem

jag lider inte av några utslag och sånt.
men ikväll när vi satt och åt så känner jag hur det börjar svida på lårens insida.

Hett, hett.
och det sprider sig utåt på baklåren.

jag är tvungen att ställa mig upp och dra av mig brallorna.

Adde satt bara och tittade.
Jag ojade och ajade mig...
fick skitont!
tittade jag såg jag massor av röda prickar så många så det blev ett rött fält som brände.
Gick jag var jag tvungen att gå bredbent så jag inte nuddade benen med varann.
Adde ville ringa till sjukan.
jag kunde inte sitta för att jag kom åt huden när jag satt...

Jag hoppade in i duschen för att om det råkat komma något på huden, duscha bort det.
HUr det nu skulle kunna ha kommit något innanför brallan.
Adde undrade om jag hade smörjt in mig med något på jobbet....
Men, haha, jag smörjer mig inte ens efter en dusch ännu mindre drar jag ner brallorna på jobbet och smörjer insidan av låren...

Det gjorde såååå ont att duscha vatten på benen..
det var som att hälla citron i öppna sår.

Efter duschen smörjde jag in mig och det kändes lite bättre.
sen tog jag på mig ett par tajta leggings efter en stund frösvann det?

Mysko!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag ingen läkare men det låter som ngt nässelutslag...
Det kan komma så där plötsligt och så försvinner det..
Fast varför det uppkom är ju frågan..har du ätit ngt som du inte äter i vanliga fall???
Ivarjefall så låter det som en allregisk reaktion av ngt slag...

Det är inte nya jeans du har???
Min lilla tös har nga byxor som det är en söm som skaver och då blir hon röd på innanlåren.....

Olle sa...

Tror det har nåt med åldern att göra.... ;)