torsdag 22 januari 2009

hundar!!!!

jag skulle som sagt bara ta ut hundarna på en kortis promenad.
är lika med.
ta dem till en sjutusan till stor fårhage.
där kan jag släppa dem lösa och de får rusa av sig inom stängsel.

jo tjena!
Idag brassade de rätt igenom stängslet in i skogen.
jag är förnärvarande hes med huvudvärk.
jag har skrikit och busvisslat så högt att det slår lock för öronen och huvudvärken kommer i ett slag.

Sen hör jag dem lååångt borta, Morris skäller som en besatt.
han har alltså fått tag i ett djur.
Sen kommer ett rådjur studsande och efter ett svart och ett brunt streck.
det är bara att slå på skrikorganet igen.
men det är som att skrika åt en döv.

jag ser hur de jagar fram över åkrarna...

se hur de tar vägen med stora skutt. jag ser hur de försvinner i riktning Kumla, tärna badet sen enköping.

jag skulle ljuga om jag säger att det vore synd om nån råkar köra på dem!

Fick ett tips av musse och jennie om ett elektriskt halsband...
gissa om vi ska skaffa ett sånt och trimma upp det!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Det låter som att hunden är en väldigt effektiv jakthund.
Finns nog jägare som betalar duktigt för hunn!